Haberler

Bursa – İznik – Trilye Gezisi Notları

KOÇ-YÖNDER ÜYELERİ BİRLİKTE DOLU DOLU BİR HAFTA SONU GEÇİRDİ

Bursa – İznik – Trilye Gezisi Notları 25-27 Mayıs 2012

Yaza girmeden üyelerimizin birlikte güzel bir hafta sonu geçirmesi için düzenlenen gezimize Koç-Yönder ailesinden 26 kişilik bir grup katıldı. Cuma sabah Setur’un lüks otobüsüne kurularak başladığımız gezimizin ilk durağı Bursa’da Tofaş Otomobil Fabrikası idi.  375,000 m2 kapalı alanı olan bu dev fabrikada ilk etapta aldığımız güvenlik brifingini takiben sırasıyla kalıp fabrikası, gövde parçalarının üretildiği 1000 tondan 3-4000 tona kadar baskiyla calisan devasa presleri ve bunları besleyen otomatik sistemleri, suspansiyon fabrikasını, Türkiye’de hem binek hem  ticari araçları yüzlerce verisyonunu bir anda üretebilen tek fabrika olarak robotların yoğun kullanıldığı gövde fabrikasını, çalışanlarının iyileştirme önerileri ile geliştirilmiş kitlerle ergonomosi arttırılmış montaj hattını her fabrikanın yetkilisi eşliği ve rehberliğinde dolaştık. Misafir yemekhanesinde  üretim, kalite edindirme, halkla ilişkiler yetkilileri ile sohbet edip üyelerimizin sorularına yanıtlarını aldık. Mühendis ve işçisi ile bir çok yenişiğe imza atmış olan fabrikamız ile gururlandık. Akşam serinliğinde Bursa’nın restore edilmiş tarihi bir ipek fabrikasında yer alan TOFAŞ Otomobil  ve Oyuncak müzesini dolaştıktan sonra Kervansaray Termal otele yerleştik. Kimimiz yemeğe kadar dinlenmeyi, kimimiz de otelin misafirlerinin hizmetine sunduğu tarihi termal hamamın sıcak havuzunda yorgunluk attı.

Diger Fotograflar icin: TIKLAYIN ve sag sol oklarla ilerleyiniz…

Cumartesi sabah  otelimizde aldığımız kahvaltı sonrasında Bursa Ulucami’ye hareket ettik. .Yıldırım Beyazid’in büyük bir özenle yaptırdığı Bursa Ulucami’yi rehberlerimiz eşliğinde geziyoruz.Ulucami gezisinin ardından Tarihi Koza Han ve Bursa Kapalı Çarşı’nda alışveriş yapma imkanını da buluyor üyelerimiz. Ulu çınarların gölgesinde sohbet yada Koza Han’ın avlusunda yudumlanan çayların ardından Bursa Belediyesinin restore edip hizmete sunduğu Tarihi binadaki kent müzesini dolaşıyoruz hep birlikte.  Kebapçı Iskender’de yediğimiz öğle yemeğimiz sonrasında yaşayan en güzel  Osmanlı köyü olan ve günümüzde bile nostaljik özelliğini koruyan Cumalıkızık’a hareket ediyoruz.Cumalıkızık Osmanlı köyünü geziyoruz.Cumalıkızık gezimizin ardından günü otelimizde termal havuzda ve akşam birlikte yenen yemekle noktalıyoruz.

Pazar Sabah kahvaltımızı otelde aldıktan sonar çıkış işlemlerimizi tamamlayıp turumuzun son gününe başlıyoruz. İlk durağımız Marmara Bölgesi’nin en güzel kasabalarından olan Trilye olacak. Ancak ondan önce Mudan’ya da mütarekenin imzalandığı binada yerel bir rehberden müzakerelerin heyecanının bizlere de yaşatan teatral bir anlatımla 1922 nin o günlerine gidiyoruz. Trilye’de Hagios Stephanos Kilisesi, Panagia Cemaat Kilisesi, Siyi Başmelekler Kilisesi  ve muhteşem Trilye sokaklarını görerek meşhur trilye zeytini ve taş değirmenlerde çekilmiş Trilye Zetinyağı satın almak için kısa bir mola verip ogle yemeğimizi sahildeki balık restaurantlarında alıyoruz. Öğle yemeği sonrasında yaklaşık 2 saatlik bir yolculukla Hristiyanlığın ve Osmanlı İmparatorluğu’ nun önemli merkezlerinden birisi olan İznik’e varıyoruz. Burada Ayasofya Kilise’sini (şimdilerde tekrar camiye dönüştürülmüş), iznik çini ustalarının ürünlerini teşhir ettikleri Süleymaniye medresesini ziyaret edip panoramik turumuz sonrasında dönüş yolculuğumuz başladı. Gece 21:00 sularında İstanbul’a vardığımda üyelerimiz yeni bir gezinin heyecanının paylaşmak üzere veda ederek evlerinin yolunu tutuyordu.